Arkiver for mandag, 24 november, 2008

Lekselesing

Posted in kajakk with tags , on mandag, 24 november, 2008 by NajadC

Man prøver å være pliktoppfyllende student, men søren så vanskelig det er…. Siden jeg ikke skal ta båtførerprøven før på onsdag, så føler jeg meg forpliktet til å lese litt i forkant, men siden jeg klarte «prøve-prøven» så lett, så er ikke motivasjonen på topp. Meeen, jeg blar meg sakte gjennom pensum (og blir som vanlig vel så fascinert av det som ikke er pensum – nå tror jeg jeg begynner å få taket på pålestikket…..) Men knuter er altså definert som «tilleggsinformasjon» 😉 .

Jeg lurer forresten på om jeg kan utvide området for bloggen en smule – til mer generelle nybegynnersjølivsbetraktninger. I og med at vi i skrivende stund har en finanskrise på gang – både i verden og i Norge, så er det kanskje ikke tida for å bruke penger på seilbåt. Eh…vel, egentlig er det vel det siden prisene trolig faller også, men – dere skjønner hva jeg mener?

Dessuten er det den lille detaljen med båtplass også. Står på venteliste, men har ikke pr. i dag. Og jeg kan ikke godt ha en seilbåt i hagen – spesielt ettersom jeg har leilighet uten hage. Sånn er det bare. Sist, men ikke minst så burde jeg vel ha en sesong til som «påhengsseiler» slik at jeg får lært litt mer.

Meeeen, jeg mistenker at når det blir varmere i været så begynner jeg å kikke mer lengselsfullt på «bøljan blå» igjen, så kanskje jeg skulle gå for kajakk i mellomtida. Har noen kolleger som kan lære meg det mest grunnleggende, så kan jeg skvalpe rundt i fjæresteinene mens jeg venter på å bli rik og dyktig og få tildelt båtplass.

Ikke sant?