Arkiver for lørdag, 20 desember, 2008

De’ va no som bærre….

Posted in kajakk, seiling on lørdag, 20 desember, 2008 by NajadC

Ja, det var det, ja. Det som er «bærre» akkurat nå er rett og slett finanskrisen. Man har fått permitteringsvarsel (foreløpig et generelt et), men det setter i allfall en effektiv stopper for båtplaner i 2009 med mindre verden kommer seg på hengslene igjen temmelig fort. Det tror jeg ikke den gjør. På den annen side finnes det naturligvis større problemer i kjølvannet av krisen en at en middelaldrenden…øh…nei…dame i sin beste alder ikke får kjøpt seg båt.

Det går nok bra til sist, men våren kan bli litt trang å komme gjennom.

På den positive siden så har man da fått med seg at Skipper’n ikke akter å forlate byen til sommeren heller så da er det rimelig stor sjanse for å få være mannskap i allfall. Alltids noe. Og i år kommer jeg jo tidligere i gang så da får jeg vært med på sommerseilasene også. Det er da lyspunkter.

Mine løse funderinger om å plaske litt rundt i kajakk mens jeg venter på å få «skikkelig båt» er lagt til side før jeg fikk starta på dem, så og si. Jeg har jo ikke plass. Det finnes en kajakklubb på stedet så jeg kunne meldt meg inn der og plasket rundt i ferskvann, men for det første har jeg liten lyst til klubbvirksomhet, og for det annet er det til sjøs jeg vil. (

(Og måtte pokker ta brennmanetene….)