Arkiver for onsdag, 15 juni, 2011

Rigged and ready

Posted in seiling on onsdag, 15 juni, 2011 by NajadC

Nest siste hånd på verket lagt i kveld. Har vasket båt innvendig. Ikke at den var så groskitten at det gjør noe men, alltid greit med litt Ajax i kriker og kroker. Mangler riktignok å få vasket doen *blæh* Trodde jeg hadde sett en toalettbørste der, men det må ha vært ønsketenking. Men resten er vasket. Hadde til og med opp «dørkplatene» eller hva man nå skal kalle det. Litt bekymringsfullt, for jeg fant en liten skvett vann, faktisk. Ikke mer enn at jeg tørket det vekk med kluten i et tørk, men likevel. Liker vann best på utsiden av skroget jeg. På den annen side så vet jeg det var litt «oljevann» der i fjor. Det var jo sånn jeg fattet mistanke om at noe var galt, så mest sannsynlig er det det som har seget sammen i en liten dump over kjølen når båten har stått i ro i vinter. Foran, der jeg vet det er skroggjennomføringer var det tørt nok – og som sagt – vi snakker om noe som jeg lett tok med filla, så det er ikke akkurat «alle mann til pumpene».

Fylte også på diesel på tanken så nå har jeg halv tank og full reservekanne. Det skulle gi meg mulighet for litt moro med motor inn og ut av båtplass. Venter bare på vindstille (i allfall nesten) og duskregn så jeg får havna for meg sjøl på de første forsøkene 😉 .

Ingen vits i å bli ledd av av hele bygda, liksom….

