Blåmandag på en torsdag

Bokstavelig talt. Det er meldt litt ruskevær i morgen så i en kveldsstund nå så tasset jeg ned til båten for å sjekke fortøyningene. De var helt greie, men siden jeg nå først var der så kunne jeg prøve litt billig båtfornyelse. Seteputene i kabinen ser nemlig ikke ut i idet hele tatt. Orange cordfløyel var helt greit på -70 tallet. Det er ikke helt greit nå. Særlig ikke når det er flekket og falmet. Etterhvert kan det vel være en tanke å få dem trukket om, men foreløpig har det null prioritet. Det er andre ting som kommer først. Men jeg spanderte på meg noen billige, mørkeblå stretchlaken fra Sparkjøp 😉 . Dermed ble det «trekking light» av puter når jeg var der nede nå. Langt bedre – og så føles det renere…

Vel, jeg gadd jo ikke drasse emballasjen med meg hjem igjen. Hvor mye vits er det når det står felles søppelcontainer i havna. Så jeg stappet emballasjen dit. Resultat: nå er jeg også blå! Eller på god vei til å bli det. Døra til containeren, sidehengslet sådan, ble naturligvis tatt av vinden og traff rett over underarma mi. Au, og dobbelt au! Slengte arma under kaldvannskranen straks jeg kom hjem, så regner med det ikke hovner, men det skal godt gjøres om jeg forblir fargeløs.

Jaja, godt jeg ikke er så gammel at beinskjørheten har tatt meg enda.

Legg igjen en kommentar

