Arkiver for tirsdag, 28 juni, 2011

Metre og motorer

Posted in seiling on tirsdag, 28 juni, 2011 by NajadC

Joda, jeg klarte  måle rett. Klok av skade tok jeg bilde av plassering av tommestokk etter å ha vært ute og tatt mål av seilet i sammenfoldet tilstand. En liten lokal blackout i hukommelsen fikk meg til å stusse: skulle jeg måle fra undersiden eller oversiden av bommen. (Glemte helt trikset med å måle høyde av sleider+flyndre). Men siden mange års erfaring fra jobb med at alt som kan misforstås, vil før eller senere bli misforstått, så tok jeg bilder :D. Først et bilde av tommestokkens nedre posisjon, og så et som viste øvre posisjon ved flyndra – og de dertil hørende mål.

 

Jeg var en smule skeptisk da jeg sendte inn infoen, men seilfirmaet var fornøyd.

 

Godt jeg gjør noe riktig, selv om det egentlig var litt galt…

 

Den litt febrilske motoren får jeg også fikset – håper jeg. Bra ting var at jeg fikk time for fiks. Da skulle de både se på temperaturproblemet og på den lille oljelekkasjen jeg så. Ikke fullt så bra ting er at jeg må vente til 11. juli. Det er jo ikke stort å gjøre ved det, men….av og til lurer jeg på om jeg i det hele tatt får brukt båten i år også. Joda, litt må jeg vel få til etter at motor er fikset i allfall. Og hvis ikke ombyggingen av riggen tar mer enn en måned så får jeg jo  plasket rundt litt i august og september i allfall.

Jeg krysser fingrene.

